Welkom in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dave&Floranne - WaarBenJij.nu Welkom in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dave&Floranne - WaarBenJij.nu

Welkom in Vietnam

Door: Floranne

Blijf op de hoogte en volg Dave&Floranne

03 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Hoi lieve allemaal,

Na het afscheid van onze lieve familie en vrienden kon onze reis beginnen. Gelukkig verliep de vlucht van het koude en natte Amsterdam naar het warme en zonnige Kuala Lumpur voorspoedig, al wisten we op een gegeven moment niet meer hoe we moesten zitten en lukte het slapen ook niet helemaal. Maarrrrr dat mocht de pret niet drukken, na 12 uur vliegen landden we op het Maleisische Kuala Lumpur, waarna wij een kort bezoek hebben gebracht aan een mini regenwoud op het vliegveld. Vervolgens konden wij al snel onze reis vervolgen naar Hanoi!

In Nederland hadden we al geregeld dat we op het vliegveld opgehaald zouden worden, waardoor we tijdens de reis naar het hotel lekker om ons heen konden kijken. Wat was dat een belevenis en een cultuurshock! Om een voorstelling te geven, de auto´s toeteren nog vaker dan in Egypte, al het verkeer rijdt kriskras door elkaar (links inhalen kennen ze niet), scooters vervoeren hele Ikea kasten achterop en er lopen zelfs mensen midden op de weg(!).

Na al die eerste indrukken even kort uitgerust op de hotelkamer, een wandeling gemaakt door de stad en in een ´restaurant´ wat gegeten.

Vandaag, de tweede dag in Hanoi, wilden wij vanuit de Lonely Planet een stadswandeling gaan maken. Al snel kwamen we erachter dat dit niet echt gemakkelijk ging worden, gewoonweg omdat de straatnamen moeilijk te vinden te zijn en door het gebrek aan duidelijke herkenningspunten. Vervolgens dus maar het boek in de tas gestopt en zelf een wandeling verzonnen. Tijdens de wandeling hebben wij onder andere het mausoleum van Ho Chi Minh bezocht. Toevallig kwamen wij net aan tijdens de wisseling van de wacht, wat een erg mooi gezicht was! Verder het erg nationalitische Militery Museum bezocht, waarbij het alleen maar ging over hoe geweldig het Vietnameze leger is. Vanuit onze geschiedenisboeken wisten we alleen maar hoe geweldig het Amerikaanse leger is, door de patriottisme van het Vietnamese legermuseum hebben wij kunnen zien hoe het Vietnamese leger tegen de oorlogen aankijkt. Daarna nog lekker in het park gezeten en de markt bezocht. Kortom, het gaat helemaal goed hier en we genieten volop!:)

De eerste foto´s zullen snel volgen!

Heel veel liefs en een dikke kus van ons!

• 03 November 2012 - 18:47

Annemieke Altena:

wat leuk om te lezen dat jullie heerlijk de stad aan het verkennen zijn!die foto van die trein,haha!dan wonen de mensen hier nog ruim van dat spoor vandaan! XXX

• 03 November 2012 - 18:52

Marian:

Lieve Floranne en Dave

het grote genieten gaat nu beginnen vandaag heb ik Jos gesproken en zei al dat jullie wel een cultuurschok zouden krijgen.
    Volgens ons zijn de geuren,kleuren en geluiden overweldigend

Veel liefs Marian en Johan

• 03 November 2012 - 19:14

Rene Linda Stan:

Lieverds!! Wat heerlijk dat jullie zo genieten.. gelukkig hebben we jullie al gezien op skype.. straks zal dat vast minder worden maar dat mag jullie pret zeker niet drukken.
    Heel veel plezier nu nog bij de marktjes.. lkkr shoppen en duivenvlees eten;-)
    Wij lezen met jullie mee...
    Stan zegt net geef Ome Dave en tante Floor een dikke kus dus bij deze *smak* van Stan en van ons natuurlijk

• 03 November 2012 - 19:37

Cock En Wim Zijerveld:

Hai Dave en Floranne,wat heerlijk dat het allemaal zo goed gegaan is!
    Jullie zijn echt in een hele andere wereld terecht gekomen en het weer is daar natuurlijk fantastisch!
    Hier is het nog steeds een natte boel.Geniet maar lekker,maar ook je rust nemen hoor!
    Nou jongens,tot het volgende verslag en een lieve groet van ons xx

• 03 November 2012 - 20:14

Rowan:

Wat klinkt dat toch herkenbaar allemaal, vooral alle gebeurtenissen op die drukke wegen! Grappig om te lezen dat ze daar vanuit hun eigen hoek naar de oorlog kijken. Eigenlijk heel logisch, maar tegelijkertijd ook wel heel verkeerd dat wij weer zo Amerikaans georienteerd zijn...
    Een goed begin hoor ik al, ben nu al jaloers ;) Enjoy!
    Groetjes Ro

• 04 November 2012 - 11:40

Jos Paulissen:

Mooie foto's bij het verslag.
    Kunnen jullie communiceren in het Engels of was een cursus vietnamees handig geweest?
    Waar ik vooral benieuwd naar ben is of jullie al een kar met vietnamese loempia's zijn tegengekomen!
    Vooral proberen,Banh Goi gebakken varkensvlees en Bun Cha noedelsoep!
    In ieder geval geniet van alles.
    Liefs Jos

• 04 November 2012 - 11:40

Jos Paulissen:

Mooie foto's bij het verslag.
    Vooral proberen,Banh Goi gebakken varkensvlees en Bun Cha noedelsoep!
    In ieder geval geniet van alles.
    Liefs Jos

• 06 November 2012 - 16:56

O&ootje:

Hallo lieve trekkers,
    met de wereldatlas op schoot vinden wij het heel leuk om jullie te kunnen volgen.....geniet ervan , wij genieten dan mee ! goede reis en dikke kus O&O

• 16 Maart 2013 - 11:44

Cock En Zijerveld:

'he Dave en Floranne,
    Jessy en ik zijn bij opa en oma aan het logeren en het is heel erg leuk.
    Is het bij jullie ook heel erg leuk en ik ben heek benieuwd hoe het bij jullie is?!!
    Van oma hoor ik wel een dat jullie het heel leuk hebben.
    Dag lieve Floranne en Dave,nog heel veel plezier en ook de groetjes van Jessy,
    Oma,Opa,Buddy,Miriam,Rob(by),Ronald en ik zelf(Bobby Jane)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxgroetjes smiley