Slapen op zee en een bungalow op het strand! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dave&Floranne - WaarBenJij.nu Slapen op zee en een bungalow op het strand! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Dave&Floranne - WaarBenJij.nu

Slapen op zee en een bungalow op het strand!

Door: Floranne

Blijf op de hoogte en volg Dave&Floranne

07 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Chau mung, jaja met de Vietnamese taalcursus gaat het erg goed!;)

Dit reisverslag begin ik met allereerst iedereen te bedanken die ons reisverslag volgt en lieve berichtjes stuurt! Wij vinden het erg leuk dat iedereen zo enthousiast en nieuwsgierig is naar al onze belevenissen, want dat zijn er veel!:p
Na de drie dagen in Hanoi zijn wij, veel te vroeg in de ochtend, met de bus vertrokken naar de haven van Halong. Eenmaal in de haven zagen we de enorme drukte die we al verwachtte, namelijk echt elke toerist en backpacker doet deze trip. Verder zijn we erachter dat de Vietnamesen veel aan fotoshoppen doen, de boot uit de brochure zag er namelijk een stuk witter en nieuwer uit dan in het echt:p Gelukkig was het alleen maar vanaf de buitenkant, de kamer was namelijk prima en eindelijk weer eens een zacht bed. Wat kun je dat al snel missen zeg! Na de lunch zijn wij grotten gaan bezoeken, hebben we gekajakt en op het strand gezeten. Helaas liet de zon een beetje van zich afweten, wat normaal schijnt te zijn in dit gebied.

De volgende dag moesten wij alweer vroeg afscheid nemen van de medereizigers, om samen met twee andere koppels te vertrekken naar Cat Ba Island. Daar dachten we aan een echte 'jungletocht' mee te doen, wat achteraf, ondanks het super mooie uitzicht, een beetje tegenviel. Door het aangelegde stenen pad stelde de tocht namelijk niet veel voor. Alles gaat hier in de georganiseerde chaos echt allemaal op z'n tijd, waardoor we vele uren later pas per boot vertrekken naar onze bungalow voor 1 nachtje. Wauw wat was dat mooi zeg! De 40 minuten durende tocht voer langs vissersdorpen op het water, heel bijzonder om te zien hoe de mensen met echt niet meer dan een huisje zo klein als een tuinhuisje gelukkig kunnen zijn:) Al snel kwam er een strand in zicht wat dit keer wel op de brochure leek, waarna we lekker met de voetjes in het zand konden! Jammer alleen dat het maar voor 1 nachtje was..
Terug op het vaste land blijven we ons echt verbazen over hoe de mensen hier leven. Hele gezinnen worden verplaatst met de scooter en van een levende kip in een plastic zak voorop en een dood varken achterop de scooter kijken we ook niet meer gek op!;) Mochten we onverwachts op een onbewoond eiland terechtkomen dan weten we zelfs inmiddels hoe we een kip moeten ontleden, we hebben het namelijk al van dichtbij mogen aanschouwen..

Op dit moment zijn wij aan het wachten totdat we naar het treinstation kunnen vertrekken, om 11 uur vanavond zullen wij namelijk per nachttrein vertrekken naar het zuidelijker gelegen Hue. De reis zal 16 uur duren. We zijn benieuwd hoe deze manier van reizen gaat verlopen!;)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 November 2012 - 17:38

Pa En Ma:

Hoi Dave en Floor,

Morgen pas je eerst week voorbij, nog 51 te gaan.
    Erg leuk om te kunnen volgen hoe het jullie vergaat, je moeder en ik lezen het met veel plezier.
    We hopen, dat jullie een goede treinreis hebben.
    Wij hebben ook mooie ervaringen, maar dan in Thailand.
    Veel fun.

• 07 November 2012 - 17:51

Jos Paulissen:

Wat betreft het slachten van dieren,dat wil ik thuis nog wel eens voordoen,kippen,duiven,hazen,fazanten ehhh konijnen geen probleem!
    Wat groter (hert ,zwijn)ook goed,duss.
    Goede treinreis en let op met wat je eet,kan zomaar zielig zijn.
    Jos

• 07 November 2012 - 18:14

Linda Rene En Stan:

Jippie weer een verslag!!! Wow het klinkt echt heel tof allemaal. Succes in de trein..;-)
    Dikke kus van ons hier... xxx

• 07 November 2012 - 18:16

Marian:

hebben ze daar ook een keuringsdienst van waren!!!!!!hahahaha
    Ze nemen het daar niet zo nauw,en wat Jos zegt is waar kijk uit met wat je eet
    Een dag op kamer 100 is zonde van de tijd.
    Een goede treinreis en tot het volgende bericht

Liefs en dikke kus Johan en marian

• 07 November 2012 - 19:39

Joyce En Bart:

lieve avonturiers!
    wat een mooie verhalen allemaal al!!
    erg leuk om te lezen, we houden jullie in de gaten ;)
    liefs van ons!

• 07 November 2012 - 19:47

Bobby Jane:

Hè Floor en Dave.
    Is het leuk en hebben jullie al veel dingen mee gemaakt die je of nooit het b gezien en zo je die ookwel in Nederland willen hebben?
    Ik hoor het wel!!!!

Groetjes je oude oppas kindje
    Bob

• 08 November 2012 - 09:21

Jorinde:

Ik kan anders ook een aardig woordje Vietnamees: ''Xin chào bạn bè, đã làm các tàu choo choo?''
    Hopelijk kregen jullie een leuk bezigheidstherapie-pakket bij jullie Vietnamese railrunner, 16u. man dat is nog langer dan jullie vliegreis ;-)

Dikke Kuss uit het Olympisch Stadion

• 08 November 2012 - 19:46

Marjon:

Klinkt goed allemaal! Heel veel succes met jullie lange treinreis. En genieten hea!!!

Hoi Floranne en Dave,

Wat een belevenissen allemaal Leuk om te lezen allemaal. Ben benieuwd hoe de treinreis is gegaan en wat voor ervaringen jullie nog meer gaan opdoen.

• 25 November 2012 - 13:04

Marc En Dela:

Ha Floranne en Dave,

Was echt leuk jullie aan het begin van jullie heerlijke avontuur te ontmoeten. We gaan jullie nu via deze website volgen! Wij zijn alweer een weekje terug in Frankfurt. Die overnachting in die bungalow op het strand in de Halong Bay blijft ook voor ons een heerlijk moment van de vakantie. Onze laatste week in Vietnam was op het eiland Phu Quoc, is ons erg goed bevallen. Lekker lui op het strand :-). Veel plezier wensen we jullie nog, geniet er volop van.. en neem af en toe vakantie :-))

Liebe Grüße aus Frankfurt
    Marc en Dela